REGULAMIN PROJEKTU ERASMUS+ ”Small step for a film, a big one for European citizenship”
Projekt jest realizowany ze środków unijnych. § 1 Informacje o projekcie 1.Projekt realizowany jest w okresie od 2017-09-01 do 2019-08-31. 2. Szkoły biorące udział w projekcie: Zespół Szkół im. ks. Prałata Stanisława Sudoła w Dzikowcu, Polska Sveti Petar Orehovec Elementary school, Chorwacja Istituto Comprensivio Savio-Montalcini, Włochy IES AZUER, Hiszpania 3. Odpowiedzialność za nabór uczestników powierza się Komisji, w skład której wchodzą: · dyrektor · szkolny koordynator projektu · nauczyciele będący członkami zespołu projektowego 4. Do zadań Komisji należy weryfikacja złożonych wniosków, ocena zaangażowania w działania projektowe oraz przyznanie punktów za poszczególne kryteria wymagań. 5. Decyzje Komisji zapadają na podstawie aktywności w działaniach projektowych i/lub liczby punktów uzyskanej przez uczestnika projektu. Przy tej samej liczbie punktów werdykt zapada większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga Dyrektor. 6. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską i jest realizowany w ramach programu partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej – współpraca szkół programu Erasmus +. 7. Projekt skierowany jest do uczniów gimnazjum ZS w Dzikowcu im. ks. Prałata Stanisława Sudoła w Dzikowcu. 8.Udział w projekcie jest dobrowolny. 9.Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest pisemna zgoda rodziców. Odpowiednie wnioski pobiera się u koordynatora projektu. 10.Projekt realizowany jest w formie: zajęć pozalekcyjnych, zajęć szkolnych oraz indywidualnie przez uczniów. 11. Głównym celem projektu jest podniesienie wiedzy uczniów w zakresie edukacji medialnej i obywatelskiej oraz doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Ponadto jego celem jest rozwijanie kompetencji społecznych uczniów, budowanie dialogu międzykulturowego i międzypokoleniowego, efektywny rozwój zawodowy nauczycieli, poszerzenie i praktyczne wykorzystanie umiejętności językowych w szczególności u uczniów zdających egzaminy z tego języka. 12. W ramach projektu przewiduje się krótkoterminowe wyjazdy do trzech szkół partnerskich: Chorwacji, Hiszpanii i Włoch. 13. Wyjazdy są opłacane z grantu otrzymanego przez szkołę. Grant pokrywa koszty zakupu biletów lotniczych/autokarowych, ubezpieczenia, wyżywienia, biletów wstępu oraz biletów na transport. Uczniowie są zakwaterowani hostelach, gdzie opiekę nad nimi sprawują opiekunowie. Wydatki własne pokrywają uczestnicy wyjazdu. 14. W wizytach zagranicznych może uczestniczyć tylko 6 uczniów, dlatego udział w wyjazdach traktowany będzie jako nagroda dla uczniów wyróżniających się szczególnym zaangażowaniem w realizację projektu. 15. Ani rodzice, ani uczniowie nie mają możliwości decydowania o wyborze kraju, do którego wyjedzie dziecko. Wyjazdy zagraniczne do szkół partnerskich odbywają się w terminie i kolejności określonej harmonogramem wyjazdów. W przypadku niewywiązywania się z powierzonych obowiązków lub braku zaangażowania ucznia w projektowe działania lokalne Komisja zastrzega sobie prawo do zmiany terminu wyjazdu zagranicznego dla takiego ucznia lub całkowite wykluczenie z listy osób wyjeżdżających do szkoły partnerskiej. §2 Rekrutacja uczniów do projektu i wyjazdów
(każda kategoria oceniana w skali 0-10pkt) a. dobra i bardzo dobra znajomość języka angielskiego (dodatkowo punktowane udziały w konkursach przedmiotowych z tego przedmiotu - w klasach III gimnazjum dotychczasowe konkursy i osiągnięcia z tego przedmiotu) oraz ukierunkowanie na język angielski (wybór j. angielskiego w III części egzaminu z j. angielskiego) b. udział w zajęciach dodatkowych z tego przedmiotu c. wysoka znajomość technologii informacyjno-komunikacyjnych d. wysoka kultura osobista e. aktywność w lokalnych działaniach obywatelskich f. pozytywna opinia wychowawcy g. zdobywanie punktów za udział w konkursach organizowanych w ramach projektu i. zadeklarowanie uczestnictwa w projekcie przez cały okres jego realizacji przez ucznia i jego rodzica (opiekuna prawnego) poprzez czynny udział w działaniach projektowych, w miarę możliwości ucznia j. list motywacyjny w języku angielskim k. motywacja ucznia
§3 Obowiązki uczestników projektu 1. Przestrzeganie regulaminu uczestnictwa w projekcie. 2. Omówienie i ustalenie z opiekunami zasad współpracy w realizacji projektu, podział zadań w zespole. Zgodne, zespołowe podejmowanie zaplanowanych w projekcie działań. 3. Promowanie działań projektowych wśród społeczności szkolnej i lokalnej. 4. Przygotowanie zadań projektu, udział w przygotowaniu produktów końcowych, ich publiczna prezentacja oraz upowszechnianie rezultatów po zakończeniu projektu 5. Systematyczne uczestnictwo w zajęciach prowadzonych w ramach projektu. 6.Terminowe wykonywanie przydzielonych w projekcie zadań. 9. Kulturalne zachowywanie się, podporządkowywanie się poleceniom nauczyciela i dbanie o dobre imię szkoły. §4 Kryteria kwalifikacji uczniów do mobilności oraz zasady uczestnictwa w mobilnościach (międzynarodowych krótkoterminowych wyjazdów do szkół partnerskich)
Wyboru uczniów do poszczególnych mobilności dokonuje Grupa Projektowa Erasmus+ pod przewodnictwem koordynatora projektu.
a) rezygnacja została zgłoszona na piśmie do koordynatora projektu w przypadku podróży samolotem na 4 miesiące przed wyjazdem do Hiszpanii, Włoch czy Chorwacji oraz miesiąca w przypadku podróży autokarem b) rezygnacja jest podpisana przez rodzica (prawnego opiekuna) uczestnika
§5 Postanowienia końcowe
Wstawił: Jolanta Serafin, 2017-12-07 20:13 |